Saturday, April 30, 2011

persoalan yg amat RUMIT......

assalamualaikum....
saya tertarik dengan  soalan2 seorang kawan saya...
someone: far, mcmna kita nak tau org tue btul2 ikhlas syg kita?????????????????
saya :  diam....
pas tue dia tnya lagi... far, knp tuhan bg kita nie satu jer hati??????????
saya: sbb dia bg satu lg kat org lain...
someone: mcmna nak tau satu lg mmg ada kat org tue???????????
saya: diam...
someone : far kau dah jumpa dah?????????????
saya: apa????????
someone: yg satu lg tue..
saya: hntah....

soalan tue mg menarik bg saya sbb saya tak dapat jawab... dan saya tak tau nak jawab mcmna...
tak terlintas apa2 pun dalam kepala... cuma ia membuat hati kcil ini menanya soalan yg sama...
mmg rumit....hmmm..
awak, maaf saya tak dapat jwab soalan awak coz saya pun tak dapat jwapan...
tp... yg saya pasti kalau kita sayang org hargai org itu awak...
itu jer saya dapat kata.... kerna saya lihat ramai zaman ckrg yg tak hargai pasangan mereka...
saya tertarik bila lihat kat shopping complex ada makcik atau pakcik yg masih pegang tangan isterinya..
atau masih pluk isterinya... saya selalu senyum... betapa saya rasa cinta mereka begitu kuat..
tp saya tau bila usia dah makin meningkat tak ramai yg akan buat begitu...
sebenarnya, sbg manusia kita seharusnya mghargai pasangan kita..
kerna dia sudi sehidup semati, susah senang dengan kita.... tp tak ramai pun kat luar sana yg wat mcm tue...
saya pun tak tahu knp...tp yg saya pasti, kita mesti HARGAI insan yg sayang kita.... terutama MAK, AYAH, ADIK-BERADIK dan sesiapa sahaja... kerana mereka insan yang tak pernah kurang dalammenyayangi kita...
itu yang saya pasti dalam hidup ini.....

P/s: sakit melanda lagi...sedar kekurangan dri takmungkin dapat diubati....

No comments:

Post a Comment