Friday, April 1, 2011

Nasihat 'SOMEONE' untuk 'budak kecik'

 Assalammualaikum....di saat aku tngah serabut untuk presention arab.. hati aku selalu di landa sesuatu yg tak diingini...
bila dah jd mcm tue aku call someone nie... rasanya.. telinga 'dia' dah naik jemu dengar masalah aku rasanya..
tp... 'dia'lah yg bnyak faham aku.. yg penting tak kondem aku balik... tue paling aku suka..
klau tak sependapat pun dia tau mcmna cara nak TEGUR, dan ia mmg tak mengguriskan hati yg satu nie...
sbb tue aku suka cter ngan 'dia'.... so... aku cterlah my prob to her.... n wat pertama kalinya aku rasa aku patut kongsi nasihat dia.... "senyum jer.... n wat jer apa kamu suka, janji kau tahu apa kamu nak, apa kamu inginkan, apa kamu rasa baik.. lantak org nak ckp apa.... mereka bukan tahu pun HATI kita...sbb HANYA TUHAN yg tau hati kita..."
so..wat pertama kalinya.... aku rasa aku tersedar.... sbb slalu akulah manusia yg kisah apa org kata... apa org cakap n aku sering mengalah sebelum berjuang... tp.. sekarang aku rasa... aku harus changed myself.... hopefully aku berjaya.. kerana ramai yg BERHARAP aku berjaya..
Ya Allah, kau permudahkanlah segala urusan hambaMu ini ya Allah.. sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Mengetahui..... amin....

No comments:

Post a Comment