Wednesday, April 20, 2011

KECEWA....

assalammualaikum...
knp saya pilih tajuk nie??????????????
mungkin membaca status someone kot mnyebabkan saya rasa nak bersuara atau lbih baik meluahkan rasa tak puas hati...
maaf pada sesiapa yang terasa atau tak bersetuju..
ini cuma pndapat saya...
bg saya..... kalau awak tak mampu nak bagi  sesuatu dekat seseorang itu.. jangan bagi diharapan... 
sbb ia menyakitkan tau bila kecewa.... lagi satu ada suatu waktu dlu masa sekolah kat sbpi org kata
doa orang2 teraniaya nie dimakbulkan... saya tak taulah.. tp kita sbg manusia renungkanlah....
kita nie awak hidup bukan utuk diri sendiri jer tp ada org lain juga bersama kita.. jadi hargailah orang itu..
jangan buat dia macam kain buruk, bila awak rasa nak guna awak pakai, bila rasa tak nak awak campak jer..
kita nie manusia awak.. hidup pun macam roda.... knkadang kita dekat atas, kenkadang kita dekat bawah...
mungkin ckrg awak rasa diri awak bagus, esok lusa awak tahu ker... ALLAH MAHA ADIL awak...

Lagi satu, tak payahlah awak nak judge orang melalu pakaian dia... tak semestinya org yang awak cakap pakaian dia tak senonoh tue hati dia tak baik.. awak kita nie pun manusia yang serba kekurangan..
lagi satu kita nie HAMBA awak... jadi tak payahlah kita nak judge org ye wak... org yang paling saya sayang kat dunia nie selalu pesan dekat saya " kak long, biar orang buat kita, jangan kita buat orang"... jd awak kalau awak tak suka pun... tak perlulah awak kutuk atau jatuhkan air muka dia.. cukuplah sekadar awak SENYUM.. mna  tahu disebabkan SENYUMAN awak dia yang tadi keras hati jadi lembut....

maaflah awak klau saya meluahkan apa yang saya tak puas hati dekat sini... sebab saya juga manusia serba kekurangan jadi saya tahu rasanya dikecewa, rasanya dikutuk, diumpat... jadi saya rasa semua manusia pun tak suka dirinya diperlaku sebegitu... jadi awak renungkanlah yer...KITA MANUSIA BIASA... ALLAH LEBIH BERKUASA.... ALLAH TAHU APA AWAK BUAT....jadi awak... saya minta MAAF kalau awak terasa.. saya tegur sebab saya SAYANG awak..... lagi satu, MAAF sebab selama nie saya tak pernah tegur awak... sebab saya tak nak awak terasa atau sakit hati... sebb saya SAYANG awak sangat......


kalau dengan menangis boleh melupkan setiap kelukaan..
menangislah....
kerana saya juga turut TERKLUKA....

No comments:

Post a Comment