Sunday, February 27, 2011

me....

my asgmnt for LSP 403- suruh cari quotation/ petikan ttg diri kta.... apa ek aku nak describe ttg aku... 
aku ckp kat sorang kawan aku nie...klau sruh cakap pasal dri kita, smua org akan cakap dia baik.. mna ada org nak cakap dia jahat... kwan aku pun gelak... tp.. bila pkir balik btullah.. tak ada org nak cakap dri dia jahat... ada ker pembunuh dah bunuh org nak pie heboh cakap satu dunia dia bunuh org... mesti tak adakan melain dia ada masalah mental...
jd...
nak mudahkan kerja aku.. aku pun tnyalah org yg terhampir ngan aku.. apalah pndapat diorang ttg aku... aku kta klau nak bg negative pun tak apa.. aku lg suka.. sbb mmg aku bukan budak baik pun... tp tak jugak jahat.. cuma aku nie nakallah...
first aku dapat dah tntu dari org yg paling aku syg.. my mum... mak kta aku nie budak2... tak mtg... gelak aku kat cnie.. rasanya mmg btul kot.. dan pling pnting stiap mak pasti akan rasa anak dia masih budak2 selagi anak dia tue tak jd istri org atau suami org... tp komen mak aku ttg aku.. rasanya mmg btul.. aku mmg tak mtg... mcm bdak2.. mak kata aku nie sensitif orgnya n sangat degil.. klau aku nak sesuatu, aku nak jugak, walaupun susah...itu rasanya mmg tepat.. klau aku tak dapat bnda tue, aku mmg akn berusaha sampai aku dapat... mak cakap aku nie bkn pndai wat kputusan.. rasanya itu pun btul... aku slalunya klau nak wat sesuatu msti tnya mak aku.... tak pun acu...tue pndapat mak aku..

aku tnya lg SOMEONE.... dia kta aku nie happy go lucky... n then seorang yg tak dijangka.. terdiam aku dengar dia ckp mcm tue.. aku tnya why kta mcm tue.. dia ckp coz klau dia buka fb aku.. ada jer bnda dia tak sangka ttg aku.. aku gelak... dia kta aku nie knkadang mcm mngganggu gak.. nie wat aku terdiam.. tp bila aku diam dia cpat2 dia cakap dia happy.. aku slalu wat dia senyum... tp btul kot apa dia cakap.. aku slalu ganggu dia.. ha..ha.. slalu gangu dia tuk dengar crita aku... yg rasa mcm budak2 nie.....tp thanks kat dia coz sudi beri pinjam tlinga dia tuk aku pinjam...

aku tnya kwan2 aku plak.. diorang kata aku nie cpat emo... cpat emo????????????? rasanya btul kot.. aku slalu nangis coz bnda2 yg kcik2.... aku mmg tak mampu nak than air mata aku nie.. knkadang bnda tue taklah besar mna tp aku menangis mcm aku sorang jer pling truk... contoh result exam, klau aku dpt truk dari org lain msti aku akn nangis.. tue sbb kwan2 aku kta aku emo , n mak pun kta aku sensitif.... ada sorg lg kta aku bukan org yg mudah nak maafkan org klau org tue dah lukakan hati aku.. btul ker??????????????????? 
tue aku kna pkir dlu....tp rasanya btullah kot... aku mmg mcm diorang cakap... 

tp yg aku tau... aku mmg tak sempurna.. bnyak kekurangan aku... rasanya tak ada lg kot bnda baik yg aku bleh cakap pasal dri aku... sbb aku mmg bukan seorang yg baik.. aku pnuh kekurangan.. dan aku harap aku akan sentiasa belajar dan improve dri aku tuk jd yg terbaik.....dan klau ada yg salah n silap aku, smua org berhak tegur..sbb kita manusia kat bumi tuhan nie kna sentiasa mengingati.....n thanks to my friends sbb komen pasal budak kecik nie... thanks sangat.. aku appreciate sangat.....

No comments:

Post a Comment