Tuesday, October 4, 2011

iNi CeRiTaku......

assalamualaikum...
disaat ini hntah knp hati nie tertanya.....
dimana penghabisan perjalanan aku?????????????????
adakah aku akan dapat mnyudahkan pngajianku???????
atau esok.... aku sudah di soal oleh malaikat dan ditinggalkan keseorangan......
adakah aku dapat membantu ibu dan ayahku???????????????
atau esok kulihat mereka sdg membacakan ayat2 suci keatas ku?????????????
adakah esok aku mampu hidup bersama insan yg kusayang???????????????
atau esok ku lihat dia terdiam melihat tubuhku yg terkujur kaku??????????????????
aku sendri tidak tahu...................................
ya, klau esok adalah hari terakhirku.....
akulah insan yg paling sedih....
kerana amalan aku tak cukup sempurna...
kerana aku selalu melaggar perintahNYA...
kerana aku selalu melakukan dosa....
kerana aku selalu menjadi hamba yg lupa pd PENCIPTAnya disaat aku senang....
kerana aku selalu meniggalkan kewajipanku sbg seorang hamba....
kerana aku tak mampu memenuhi impian mak dan ayah untuk lihat aku menggenggam segulung ijazah...
kerana aku tak mampu membantu mak dan ayah dalam membesarkan adikku dan menjadikan dia manusia yg berguna.....
kerana aku tak mampu mengatakan pada insan yg ku sayang yg aku cinta dan sayang dia sangat....
kerana aku tak mampu menunaikan semua hasrat INSAN-INSAN yg ku SAYANG.....


OLEH ITU....
andai esok hari terakhirku...
aku hanya minta.....
MAAF... Ya Allah kerana aku hambaMu yg sering melupakanMu.....
dan ampunkanlah dosa-dosaku Ya Allah walauku tahu aku tak layak memintanya....
MAAF..mak ngan ayah sebab along bukan anak yg baik... sbb slalu sakitkan hati mak n ayah...
sbb tak dapat tunaikan impian mak dan ayah...
MAAF... awak, sbb bersama saya awak slalu melakukan dosa.. dan maaf awak sbb saya slalu tak jadi yg terbaik tuk awak......
MAAF.... sbb saya selalu sakitkan hati kawan-kawan saya.. selalu tak ada masa kamu semua ada masalah..
MAAF.... cikgu dan juga lecture.. sbb slalu melawan cakap cikgu dan lecture.. halalkan ilmu lec n cikgu bg....


MAAF..... SEMUA sbb saya bukan budak yg baik dan bukan insan yg spt awak semua harapkan...


maaf.... hanya itu perkataan saya bleh kata... dan kata lg....

No comments:

Post a Comment