Wednesday, October 19, 2011

HATI tlglah SABAR....

assalamualaikum...
hari tue me, ada exam.. exam OT.. atau nama panjangnya teori organisasi.. nak kata SUSAH tak jugaklah, nak kata SENANG pun tak bleh gak coz ada gak soalan yg saya tak bleh jawab... so jawapan dia standardlah.. SEDERHANA....
saya nak tnya.. korang pernah ada impian tak?????????????????? 
mstilah adakan.. ha..ha...
samalah mcm saya... tp dah bertahun saya mencari..
tp masih tak jumpa......
ha..ha..
knkadang nak ketawa pun ada bila duduk sensorang..
sbb trpikir.. asallah impian aku nie setinggi langit...
sbb bila pkir balik... yg kita HARAP itulah selalu tak dapat..
tp tak apalah.. selagi aku hidup.. aku akan terus berdoa moga IMPIAN yg satu itu tercapai..
sbb dari sekolah rendah aku punya impian tue..
masih ingat lg soalan cikgu masa aku sekolah rendah..
apa impian kamu FARHANA????????????????
di saat itu semua kawan-kawan aku cakap nak jd doktor, nak jadi lawyer, nak jadi perdana menteri....
aku memilih SATU IMPIAN yg masa itu tak ada kot kanak-kanak yg terpikir mengenai itu..
knkadang aku ketawa sendiri bila ingat peristiwa itu...
tp itulah akibat kalau selalu sangat tngok kartun n baca kisah dongeng...
tp nakwat mcmna  dah mak n ayah aku suka belikan aku buku..
n aku adalah seorang yg sangat suka membaca buku cerita masa zaman kanak-kanak..
sampai ckrg rasanya...
tp aku berharap sangat IMPIAN masa kecil tak lenyap macam itu ajer..
tak salahkan kalau kita BERHARAP..
tp mak selalu ingatkan budak kecik nie:
along, jngn terlalu berharap gunung yg tinggi..
takut tak tercapai dek tangan nanti...
ye.. mmg btul kata mak.. aku tak bleh terlalu berharap...
tp HATI nie degil....
my be sbb dah hampir 14 tahun aku menanam IMPIAN yg satu itu..
tue yg tak bleh padam tue.. 
sampai ckrg.. ha..ha...
doakan bleh tak supaya impian tue tercapai.. plz...
thank you.. 

No comments:

Post a Comment