Wednesday, November 21, 2012

aku MENUNGGUMU....

aku menunggumu CINTA...
untuk menjelma dalam bentuk manusia...
yang mampu ku sentuh peluk dan bemesra...

tidak aku menanti kosong...
tetapi dengan usaha...
bukan dengan melangkau batas terlarang....
tetapi bergerak menghampiriNya...

kalau benar CINTA....
pasti mahu ke syurga...
maka apa yg bawa ke neraka
aku berusaha menjauhinya...

aku menunggumu CINTA...
menjelma sebagai manusia
dan aku menantimu dengan usaha
dalam perjalanan kepadaNya....


Kepada awak "my ADAM" ( yg tak tahu dimana & siapa)

CINTA saya sederhana...
tak pergi tahap MALAIKAT...
tak pergi paras SYAITAN durjana...

saya manusia,
CINTA saya sesuai dengan keadaan...
yg haram sya cakap haram...
tetapi yg boleh saya tunjukkan jalannya...

CINTA saya sederhana,
tidak terlalu jumud sampai kelihatan eksklusif...
himgga sukar diikuti...
tidak terlalu bebas sampai kelihatan murah...
hingga boleh dipermainkan jahiliah...

SEDERHANA itu mahal
maka CINTA saya mahal......

Assalamualaikum.. 
hmm...aku terlalu cbuk minggu nie dengan asigmnt & test...
tp dalam kesibukan itu ada sesuatu aku nak kongsi....
ia mengenai give & take....
aku just nak kongsi benda nie coz bg aku sepanjang aku duduk kat usm nie aku belajar sesuatu dimana aku give tp org sekeliling aku belum tntu take and give balik kat aku...
hmm aku tak baik.. banyak kurangnya dan taklah seseorang yg sentiasa BAIK... yg boleh memberi sahaja tp tak mengambil dari kamu... tp aku pantang kalau aku dah GIVE it you tp kamu TAK HARGAI.. dan aku pantang kalau aku bg kamu BG DEKAT ORANG LAIN.. aku tahu kamu mungkin PEMURAH ATAU MMG RAJIN BERSEDEKAH.. tp aku tak pemurah sbb tue aku bg kat kamu sorang jer... klau tak dah lama aku bg kat semua org terutama penduduk GAZA sana...

kamu mungkin nak aku GIVE dekat kamu sesuatu.. tp kamu kna fikir did you give me to me like you want me to give you????????????????? aku bukan marah... tp some time korang kat luar sana tue pkirlah pakai AKAL yg Allah dah bagi tue... korang nak something dari orang tue tp tak pernahlah memberi spt yg kamu nak dari org tue....dan sometimes aku nak bgtahu koranglah org tue bukan tak nak beri tp dia tau kamu tak pernah hargai ataupun paling bestnya dia mungkin nak uji tahap KESUNGGUHAN kamu.. sbb dia tau kamu tak pernah nak usaha lebih ckit.. kadang2 kita nak sesuatu tue kita kna bersusah ckit.. bukan dengan cakap  tp tak pernah usaha...

wah panjang lebar aku membebel.. tp serius aku sebenarnya BENGANG + SAKIT HATI bila org main2kan sesuatu yg aku bagi... aku pantang ok.. kau mungkin tak pernah tngok aku marah tp ini AMARAN dari aku:
AKU MUNGKIN AKAN BAIK, DENGAN ORG YG BAIK DENGAN AKU..TP AKU AKAN JADI KEJAM BILA ORG ITU KEJAM DENGAN AKU... SO PLZ TAKE NOTE... SBB AKU TAIP BUKAN PERCUMA GUNA TANGAN AKU...

n lastly nie gambar aku dowloadlah yg mmg aku rasa kna ngan situasi ckrg....



3 comments:

  1. assalamualaikum.. buka2 blog awak jer tengok awak marah2.. knp?????????????????????? did i do something wrong to you???????????????????? kalau ada sya minta maaf.. kalau awak ada masalah cterlh kat sya coz i'm always with you.. awak pernah cakap awak suka berkawan so i just want to one of your fren...

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam.. bukan kat awaklah sya marah.. awak terlalu baik untuk sya marah.... sya cuma tension sbb hentahlah.. sya tak tahu nak cerita mcmna... awak sya minta maaf tau.. awak selalu jd mangsa marah sya.. malah awak sabar jer dengan sya...sya minta maaf hari tu tempik awak.. tak sengaja.. tension sangat....kadang2 org yg kita syg pun tak faham kitakan awak....

    ReplyDelete
  3. awak sya dah katakan... yang lepas itu biarlah lepas.. awak patut lupakan dan maafkan sahaja.. my be susah tp untuk KEGEMBIRAAN yg awak impikan kadang2 awak kna buat pilihan...awak, jangan TERLALU EMOSI nanti sya taku MEMAKAN DIRI awak... jangan TERLALU SUKA DENGAN PERMAINAN ckrg..sya takut awak yang terbakar...awak hargai apa awak ada.. dan tumpukan sepenuh perhatiahn dekat study awak... ingat sya sentiasa doakan awak berjaya....

    ReplyDelete