Monday, January 2, 2012

just LUAHANRASAHATI BudaK GemUk....

assalamualaikum..
hari nie maaflah.. aku mmg nak merepek...
so.. klau korang rasa tak nak membacanya.. just klik X kat atas tue....
aku bukan apa..
minggu nie aku tension sangat2..
sampai its make me sick..
bila org tnya knp???????????????????
aku just senyap..
aku bukan tak nak bg tahu... tp ia terlalu SUSAH untuk diberitahu.. bila aku cakp its make me cry.. n cry again... my mum sendri pun tak tau hal nie... 
(cbnrnya aku tak bg tau my mum coz tak nak dia risau atau dia membebel ngan aku...)

 aku sangat tension n sedih dengan hal tue.. klau ikut kata HATI tanpa RASIONAL OTAK... mmg ramai insan dah jd mangsa penampar atau kata-kata tak insuran dari mulut aku...
tp aku tau.. klau aku wat mcm tue.. aku btul2 merendahkan diri aku...
so.. aku DIAM... tp bila diam mcm nie.. TENSION nya... aku SORANG rasa... SEDIH nya aku SORANG pujuk....

org pasti kata aku BODOH... coz tak tau nak wat apa.. tp pernah korang berada disituasi...
dimana korang nak something tue.. n korang get it... n korang happy sangat... n then tiba-tiba ada org nak rampas dari korang... apa korang akan rasa???????????????????
my fren always talk: my be bukan rezeki kau kot nak dapat..
atau paling best the said: my be its not for you....

aku faham setengah bnda TUHAN ada brfirman yg kalau kita tak dapat bnda itu dia akan bg yg lebih baik...
tp Allah juga ada kata kalau kita berusaha Allah akan bg bnda tue...
so.. aku dah usaha.. mmg org tak nampak usaha aku.. tp setiap hari aku berusaha... hampir kadang-kadang PUTUS ASA tue muncul dalam diri... sampai kadang-kadang DUGAAN itu datang tanpa diundang...
tp aku tetap BERUSAHA hingga ke saat ini.. dan aku mungkin nampak hanya main-main... tp kali nie aku serius.. aku BERUSAHA untuk dapatkannya... sampai knkadang its make my best fren said: aku buat kerja gila...

tp its that something that i want in my LIFE.... i always pray everyday to ALLAH... to make its be MINE...
but aku hnya mampu pinta.. dan pinta lg... tp ALLAH yg tunaikan... dan kawan aku pernah kata..
fana, if its be yours, ingatlah allah tak bg ia kerana usaha kau.. tp dia berasa SIMPATI dengan kau.. dan kalau DIA tak bg kerana DIA nak kau tahu yg DIA ada dengan kau....

my be btul kata my fren tue....aku mungkin ada DIA... yg selalu LIHAT aku tanpa jemu.. yg selalu bg KESABARAN dekat aku.. yg selalu bg KEKUATAN disaat aku lemah... 
aku masih ada org2 yg sayang aku.. yg tak pernah jemu ingatkan aku yg diorang SAYANG aku sangat...
aku masih ada semua mereka... dan disebbkan mereka aku masih mampu SENYUM.. dan senyum lg..... sampai saat ini.. IMPIAN itu tak pernah padam.. USAHA itu tak pernah behenti.. cuma kini aku mula REDHA dengan takdir ILAHI....

pesan HATI: aku dah cakp jngn baca kalau rasa tak nak baca.. mmg bnyak yg aku merepek pun hari nie.. tp ini luahan hati aku... 
hope one day everything its change... 
n lg satu tak lama lg aku exam..
ready atau tak..hntahlah.. aku pun tak tau nak ckp mcmna... yg pnting aku dah USAHA... dan tawakal pada ALLAH.. moga semua urusanku dipermudahlan.... doakan eh...(^_^)

No comments:

Post a Comment