Monday, January 9, 2012

SedihNya aku RASA....

assalamualaikum..
 di saat aku ngah berperang ngan exam paper... aku di khabarkan ngan something.. make me cry.. n cry again.. knp setiap kali exam mcm nie????????????????????????????????????????????
tp my fren said: sbb DIA tahu kau kuat tuk hadapi.. DIA tahu kau mampu tuk hadapi sbb tue DIA bg kau ujian sebergitu...
me: hntahlah beb.. knkadang aku rasa mcm dah tak ada apa2 dah dalam hati nie.. KOSONG... mcm lagu NAJWA LATIFF...


Kau melihat diriku
Seperti sesuatu
Yang mencabar dirimu
Akal dan mindamu
Kau mendustaiku
Kau bilang mereka tak tahu
Siapa diriku
Sedangkan kau juga begitu...

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan 
Membuatku rasa...

Kosong...kosong...



itulah yg aku rasa ckrg...... sangat KOSONG.. seolah-olah aku manusia yg tak ada perasaan.. yg harus terima apa org kata.. apa org caci... seolah-olah aku nie PATUNG... yg tak bleh membalas apa yg org katakan...


yer aku bukan jenis yg melawan, atau memberontak bila HATI aku dilukai.. bila aku dikecewa.. bila aku ditipu.. aku hnya LIHAT.. dan lihat.. dan akhirnya aku SENYUM..
sbb aku tak mampu nak MARAH.. sbb aku rasa aku bertuah mampu bernafas sampai ke hari ini.. aku rasa bertuah kerana disaat HATI nie kecewa... ALLAH ada bersama.. MAK & AYAH sentiasa ada... walau diorang  tak tau yg aku SEDIH... aku MENANGIS.. tp aku tahu..


andai satu HARI aku tiada:
mereka pasti akan menangisi....
sbb tue aku bina KESABARAN..bina benteng agar airMATA tak akan gugur..
aku buang PUTUS ASA.. aku install SENYUM... dan
aku cuba DELETE kesedihan Di HATI seboleh yg mungkin....
kerna aku TERLALU SAYANG mereka..
Ya Allah, andai ini ujian yg aku harus terima..
aku redha YA ALLAH..
andai ini satu perlaburan untuk KEJAYAAN & KEBAHAGIAAN hari esok..
aku redha... malah aku akan sentiasa sabar dan kuat untuk itu..
cuma andai kata aku pergi sebelum ku capai apa yg mereka inginkan..
tlg jaga INSAN--INSAN yg ku sayang sebaik mungkin..
tlg bagi mereka KEBAHAGIAAN yg aku tak mampu berikan..
tlg  YA ALLAH.. kerana KAU TuhanKU YG Maha Berkuasa Di dunia dan akhirat....


No comments:

Post a Comment