Saturday, November 12, 2011

SEbataS ini... WAKTU tlg bg aku MASA....

assalamualaikum...
semalam masa balik ke PENANG.. seharian aku tak trtido...
hntah knp... hati nie selalu bertanya.. soalan yg aku tak mampu nak jawab....
aku termenung lg...
knkadang aku rasa nak lari..tak nak hadapi semua bnda itu...
tp hidup.. setakat mna kaita lari tp klau dah itu kenyataan yg kita kna terima aku terpaksa juga terima...
bertahun aku bina kesabaran.. bertahun aku tahan dan senyum...
bertahun aku tahan airmata aku dari jatuh...
coz aku tak nak sesiapa tngok...
tp sampai bila..
sahabat aku pernah kata klau tak cakap sampai bila INSAN tue takkan tau..
dan tak pernah ambil tau..
bg dia kau sama mcm kain buruk, bila dia rasa dia nak pkai, dia gunakan kau..
tp bila dia tak nak, dia campak kau mcm sampah , far...


tp aku tak tau..
knp.. aku mampu sabar ngan insan - insan tue..
mungkin aku tau aku cuma ada waktu yg SEBATAS ini...
mungkin aku tau WAKTU tak pernah memberi aku masa untuk aku gembira..


disaat WAKTU tak memberi ruang pd aku..
dia hadiahkan aku derita..
sedang aku hnya nak BAHAGIA...
walau ia sekejap...
aku nak merasa tersenyum yg ada KEIKHLASAN....
bukan penuh kepalsuan...


tp mungkin dunia kita BERBEZA....
sbb itu kau tak pernah rasa PERIT hati menangung semuanya..
disaat WAKTU hanya tinggal sebatas ini....
TANGGUNGJAWAB memanggilku...
aku termenung lg....
yer.. kini aku sedar DUNIA kita berbeza..
bila kulihat mereka..
kau takkan rasa apa aku rasa..
aku mahu MEREKA gembira....
walau aku terpaksa BERTARUNG DENGAN WAKTU YG SEBATAS INI......




walau dah lama MENUGGU ia masih belum muncul, bila dah BERPUTUS ASA dan KECEWA, ia muncul secara diam-diam dengan bahasanya sendiri, tak kira dimana pun berada, betapa jauh jaraknya akhir akan ketemu jua... tp.... MASA hnya tinggal sbatas ini untuk KITA gengam BAHAGIA??????????????????????? MASIH SEMPATKAH?????????

No comments:

Post a Comment