Tuesday, June 7, 2011

suatu keluhan...

assalamualaikum...
First nak cakap Alhamdulillah…. Coz semua paper lulus untuk sem nie…
Lg sangat2 bersyukur kerna insan ini masih mampu lg brnafas…
Hntah knp…hari nie…. Saya sentimental atau jiwa2 sangat….
Mungkin kerna ada yg tak terluah…
Salahkah klau kita tak suka bila ada insan lain yg wat insan yg kita syg bersedih?
Hntahlah…. Tp maaf, sya juga manusia biasa ada had KESABARAN… dan klau ia dah tiada… mungkin saya bukan lg yg semua knl….mungkin kamu semua bleh cakap saya apa sahaja yg kamu suka.. saya ttp akan senyum.. tp jngn wat org yg saya sayang mengalir air mata…..sbb saya bukan insan yg bleh trima bnda itu… saya TAK MAMPU…. Malah tak akan mampu tersenyum….
Dah lama saya jd pemerhati yg setia… malah setiap kali bertemu sya cuba mmbuang setiap amarah.. cuba untuk senyum, Cuba untuk berkata manis… walau hakikat hati saya… TUHAN saje yg tahu…. Saya trus bersabar sampai ke saat ini.. tp pagi itu, mmg saya tak tau knp..bila sya trdengar suara insan yg pling saya syg menangis...meluahkan apa yg terbuku..
Saya minta maaf andai satu hari tiada lg kesabaran… sbb saya hanya MANUSIA biasa.. ..mungkin saat ini sya mampu senyum, mampu lg pendam apa yg ada…. Tp saya Cuma manusia biasa.. ada had SABARNYA.. dan sya manusia biasa yg juga ada hati dan perasaan…..

p/s: knkadang org yg kita harap dahan bergantung adalah rupanya duri yg berbisa..
knkadang kain buruk yg kita sangka tak berguna knkadang mampu mmbersih kotoran yg tak pernah kita [kir..
dan KAMI spt kain buruk dia, walau sering dipandang hina tp akan slalu ada jika dia tiada sesiapa… YA Allah, bukakanlah pintu hatinya Ya Allah… dan sinarilah dengan nur hidayahMu… Aku hambaMu yg naïf ini memohon dan meminta padaMu..
maaf saya tak sempurna.. bnyak sangat kekurangan..
dan saya juga bukanlah mnusia yg tak ada hati dan akal, dan tak tahu dri dihina..
saya juga bukan manusia yg spt insan lain nampak dan jangka..
kerna saya hnya dri saya yg tahu....

No comments:

Post a Comment