Friday, June 3, 2011

jika ditanya....

Jika ditanya….
Mengapa kisah KITA…..
Sering ada tanda tnya…
Kerna diri ini terlalu tidak ingin melihat KAU bersedih….
Biar hati ini BERDARAH…
Biar hati ini menanggung…
Biar bibir ini terus mengukir SENYUMAN…

walau knkadang diri ini tahu…
apa yg berlaku….
Knkadang kupekakkan telinga..
Kubutakan mata….
Ku ukirkan sennyuman…
walau PEDIHnya….
Hanya aku rasa…

KISAH KITA…
Takkan siapa tahu mengapa aku begitu SABAR…
Sampai ramai yg memarahi…
Ramai yg mengata diri ini terlalu NAIF…
Hanya tahu mengukir senyuman…

Tp…
Jikalah mereka tahu…..
Aku hanya ada masa yg terlalu singkat….
TERLALU SINGKAT..
Pasti mereka akan mengerti..
Masa yg singkat itu ingin ku isi dengan kenangan…
Agar esok aku bisa senyum…
Walau KISAH KITA…
Mungkin sudah kau LUPA….
Mungkin wajahku sudah TIADA dari kotak ingatan…

KISAH KITA…
Mungkin hanya aku yg melakar…
Sedang kau tidak pernah tahu..
Tiap hari ku catat…
Tiap hari ku simpan dalam kotak memori….
Tiap hari ku bentangkan dalam dairi…..
Tiap hari bersama kucatat hari terindah..
Sdg… dihati …
Aku MENANGIS sendiri..
Tiap hari KUDOA….
Agar aku bisa lagi bernafas…
Bisa lagi mencorakkan KISAH KITA…
Agar ia jadi LUKISAN TERINDAH..
Yg esok kau akan MENGERTI…
Dan bisa MENGHARGAI…

KISAH KITA…… tiada kata selembut bahasa.. tiada kata secantik madah bicara..
Cuma KISAH KITA…. Hanya KITA…..

No comments:

Post a Comment