Tuesday, June 7, 2011

Saya manusia yg tidak pandai bermadah bicara…
Tak pandai mengarang syair indah…
Tak pandai berlagu gurindam…
Tak pandai menyusun kata tuk mnjadi serangkap pantun…
Saya hanya manusia biasa…
Yg sering melakukan KESALAHAN….
Sering mengatakan ingin PERUBAHAN…
Tp….
Sangat SUSAH ingin melakukan…

Saya hanya manusia biasa….
Yg tiada KELEBIHAN…
Tiada KEISTIMEWAAN…
Malah terlalu banyak KEKURANGAN…
Saya hanya MANUSIA biasa….

Saya MANUSIA biasa…
Sering melihat insan lain dari perpsektif sendiri…
Dan SELALU menyakiti HATI insan lain….
Tidak pandai mengeluar madah yg lembut bicara..
Tak pandai mengungkap KATA cinta untuk SIDIA…
Hanya tahu tersenyum dan esok SENYUM lagi…

Tp…
Saya juga seperti insan lain..
Punya impian dan pengharapan….
Yg tiada penghujungnya….
Dan masih mencari penghujungnya…..
Spt manusia lain …
Saya ingin tunaikan segala hasrat MAK dan AYAH…
Ingin melihat mereka gembira….
Kerna…
Disitu ada kebahgiaan diri ini…..

Saya juga ada harapan agar satu hari apa dicita..
Dapat dicapai…
Ada mimpi indah..
Ingin membina masjid indah…
Tp…
Saya hanya manusia biasa…
Hanya pandai merancang….
Tp…
ALLAH yg menentukan….
SAYA HANYA MANUSIA BIASA…….

No comments:

Post a Comment