Tuesday, October 23, 2012

cerita aku....:)

assalamualaikum....
semua orang nak balik raya..tp aku.... nak balik jugalah..tp HATI aku risau coz kerja bertimbun tak siap lg..dengan exam yang berlambak... mmg sem nie aku tak ada masa nak main-main..mmg serius kna jadi ULAT BUKU.... tp stay gak main2 dengan roomate aku n my best frens....:)

masih ingat lg perbualan aku dengan mak dekat telifon yang buat aku senyum...

mak: kak long bila balik???????????
aku: hari khamis
mak: knp tak balik rabu????????????
aku: kelas full kot rabu.(dalam hati rasanya semua aku ponteng sbb nak siapkan kerja)
mak: lah ye ker...ponteng jerlah skali skala apa salahnya...
aku: tak perlah mak... lagi pun kerja org banyak tak siap lg...
mak: hmm.. ker tak nak balik sbb hati dah kecewa?????????? baliklah.... 
aku: speechless...
mak: baliklah kak long..tak guna kita nangis dan bersedih kalau org itu lansung tak memikirkan ttg kita...
aku: yer..org balik cuma kerja org banyak.. org tak sedihlah..( bohong sunat tak apakan semata-mata untuk mak yg aku sayang)
mak: baguslah tue....nanti dah sampai pilah call ayah..
aku: ok...:)

aku sayang mak..aku sayang semua family aku...insyaallah depan diorang aku takkan nangis walaupun aku belum cukup kuat untuk tampung airmata aku dari keluar...tp kerja banyak tak siap.. serius aku sangat banyak kerja..

dan aku amat risau bila kawan study aku @ mr. fussy sangat relaks....
kadang-kadang rasa nak marah jer kat dia...tp dia buat pekak jer... mcm aku cakp masuk telinga kanan kuar telinga kiri...lg best dia yg rumah dekat balik raya lg awal dari aku..mmg tak patut betul..lpas tue siap berlumba-lumba dengan aku nak balik usm lambat.... geram aku.... serius aku sangat geram..tp thanks jugak kat dia..klau tak ada dia, aku mungkin tak gelak mcm hari nie... aku mungkin akan jd manusia paling monyok dan tak bersemangat untuk study..tp dia sentiasa motivate aku..... dan thanks sbb teman aku bli kek... tak kempunan lglah nak makan kek..hu..hu... dan thanks coz alway with me and stay be my fren.....

dan thanks kat zatie..my cute roomate.... thanks sangat2.... klau tanpa kau aku mungkin tak cukup kuat nak hadapi semua ini...aku mungkin akan jd salah sorang manusia yg terjun dari tingkat 9 nie ker..hu..hu..
yelah manusia nie tak terjangkakan.....tp thanks..kau buat aku lebih dekat denganNYA.. kau selalu ingatkan aku semua terjadi pasti ada hikmah...dan aku bersyukur dapat roomate mcm kamu.... thanks coz be my roomate n i love you....:)

thanks to sakinah, shila n semualah kawan-kawan aku..coz always with me.... yg pnting sangat beri kata semangat dekat aku..disaat aku rasa aku tak mampu lg untuk berdiri....thanks coz slalu wat aku lupa apa yg berlaku.....dan thanks coz make me smile....

n thanks for everything.... aku bukan insan yg baik..tp sbg manusia aku sentiasa cuba untuk memaafkan org yg sakitkan hati aku... sbb bg aku, aku tak nak org tue tercari-cari aku kat padang masyar..aku buat keputusan itu pun selepas brape hari aku solat dan mencari jawapan..dan itu yg aku temui....aku minta maaf klau keputusan aku ada melukakan hati org..tp bg aku itu yg TERBAIK....aku cuma MANUSIA biasa... yg ingin berubah dan harap akan dapat berubah....

TAK SABAR NAK BALIK....apatah lagi melihat roomate ku balik...:)

No comments:

Post a Comment