Saturday, October 13, 2012

ku HARAP panas sampai ke PETANG.janganlah hujan di tengahhari....

assalamualaikum....
lately nie aku agak rajin update blog..why?????????????
coz bnyak bnda aku nak kongsi ngan korang..tp knkadang ada gak yg tak dapat kongsi coz my personal excuse...hu..hu...:)

tp yg pnting hari tue aku gie kursus ngan my roomate @zatie halim...
pergi kursus ala2 kursus kawinlah...
tp bukan kursus kawin tau...
just to add my ilmu yg masih kurang nie...hu..hu....
tp masa dalam majlis ilmu tue masa ustazah tue terangkan... aku mmg terdiam..
selama nie punya excited klau crita pasal kawin...(@tak sabar2lah nak kawin..kononnya..)
tp bila dengar tazkirah dari ustazah Aishah....
aku mula fikir ttg diri aku yg selama nie pnuh angan-angan mat jenin nie...
ustazah kata klau kita nak dapat pasangan yg baik, kita kna jadi baik dahulu..
dan balik tue aku pndang diri aku di cermin....
siapalah aku nie klau nak di banding gadis diluar sana...
agama pun taklah sehebat mna....
ilmu banyak lagi masih kurang.....
bab mengemas mmg dari kecik sampai besar failed....
dan masak pun setakat simple2 tue blehlah....
klau FUTURE HUSBAND tiba2 mintak gulai daging kering ...
mmg aku failedlah....
nak jaga diri aku pun tak betul..apakan lg nak jaga anak org....
mmg aku terdiam...
apatah lg bila ustazah bercerita pasal tanggungjawab selepas kawin....
sememangnya aku rasa aku mmg masih tak layak untuk sandang title isteri atau ibu itu....

buat my FUTURE HUSBAND....(yg masih tak tau siapa & dimana)
saya banyak kekurangan...
saya taklah semulia siti khadijah...
juga tak setakwa Aishah...
pun tak setabah Fatimah...
justeru isterimu hanya wanita akhir zaman...
yang cita-citanya menjadi SOLEHAH...

dan for my FUTURE HUSBAND....(yg masih tak tau siapa & dimana)
nana, mungkin tak pandai memasak..
tp nana, kan cuba blajar masak masakan awak suka...
nana, mungkin tak pndai mengemas dan FAILED bab mengemas...
tp nana will try for you....
nana, mungkin tak pndai cakp lembut-lembut dengan awak....
tp nana akan cuba untuk awak...
tp nana cuma  perlukan masa untuk kita...
untuk nana LEBIH BERSEDIA, LEBIH BERIMAN....
dan nana, harap awak sanggup tunggu nana.....
dan disamping itu jangan lupa blajar ilmu agama...
supaya rumah tangga kita nanti dirahmati ALLAH...
dan sentiasa dilimpahi rahmat dari ALLAH...:)



No comments:

Post a Comment