Tuesday, May 3, 2011

Nilai KEJUJURAN....

assalammualaikum...
tngah baca buku psiko...
tiba2 terfikir sesuatu...
knp manusia suka tipu org lain hanya untuk kepentingan diri??????????????????
knp tak jujur....
cbnrnya jujur itu lebih indah.....
ada 'insan' pernah cakap dekat saya:
knkadang nak mengatakan KEBENARAN tue amat SUSAH
tp...
cbnrnya..... 
PENIPUAN lbih sakit dari KEBENARAN...
pd mulanya saya tak faham...
my be masa tue usia pun tak mcm ckrg...
kini... saya tahu..
sesungguhnya KEJUJURAN itu lbih indah..
dari KEBENARAN yg kita tahu dari org lain...
dan disebabkan tiada KEJUJURAN
KEPERCAYAAN mula hilang...
dan KESETIAAN tiada lagi...
ckrg saya mula sedari betapa nikmatnya..
jika dalam setiap diri insan ada KEJUJURAN...
tp bukan senang nak dapat.....


knp yer kita tak mintak ... org beri....
tp apa kita nak sangat2  selalu tak dapat??????????????hmm hntahlah... my be ini takdir ALLAH buat insan mcm saya nie sentiasa LEMAH dan tiada KELEBIHAN......my be tak spt mereka... 
mampu mngapai pelangi...
mampu terbang tinggi...
sedangkan saya hnya disini...
hya mampu berharap dan berusaha...
agar mnjadi seperti mereka..... 



Duhai kekasih pujaan hatiku
Apakah kau memberiku satu arti
Sedikit rasa yang bisa kumengerti
Bukan sumpah atau janji

Buktikanlah bila ada cinta
Setulus hatimu bisa menerima
Sebatas kejujuran yang kau miliki
Bukan sekedar bersama

Jujurlah padaku bila kau tak lagi cinta
Tinggalkan aku
Bila tak mungkin bersama
Jauhi diriku lupakanlah aku
O... Ho... O... Ho...

Jujurlah padaku bila kau tak lagi cinta
Tinggalkan aku
Bila tak mungkin bersama
Jauhi diriku lupakanlah aku
Selamanya

No comments:

Post a Comment