Friday, February 15, 2013

kecewa...sedih...

assalamualaikum...
aku mmg sangat penat.. sangat bnyak kerja..tp ada sesuatu dalam diri nie yg buat aku sangat rasa nak NANGIS ... aku sangat KECEWA for this semester... sbb result aku bg aku sangat truk... walau kawan aku kata ok.. tp bg aku still truk... sbb aku dah USAHA...Bukan aku tak USAHA..
Dan lagi aku kecewa apabila apa yg aku rancang tak spt apa aku inginkan..
dalam HATI aku tertanya knp SUSAH sangat aku nak dapat apa aku nak???????????????????????
aku tak minta pun emas permata... aku cuma minta aku jd seseorang yg berguna pada mak, ayah dan keluarga aku.. tp bila jd mcm nie aku sangat KECEWA...  serius aku sangat2 kcewa...bukan  ckit tapi SANGAT BANYAK...

I called my BEST FREN.. dan dia..sabarlah.. Allah mungkin nak uji kau....
me: tp knp aku?????????????????? knp susah sangat aku nak dapat apa aku nak..aku syg org tp org tak pernah hargai.. aku nak pointer bagus tp just dapat cukup2 mkn... aku rasa mcm tak guna tau tak..
MY BEST FREN: fana... Allah buat semua tue sbb dia nak bg lebih baik.. knp kau persoalkan apa yg DIA beri dekat kau fana...itu tak baik tau...
me: aku tak soalkan.. tp aku just minta plz bg aku sesuatu yg aku nak... yg aku nak sangat dalam hidup nie....dlu aku nak jd cikgu..dan pointer aku sangat tinggi but still tak dapat.. sape tak kecewa beb..
MY BEST FREN: fana, Allah jadikan semua itu sbb DIA tahu bnda tue terbaik untuk kau.. mungkin Allah uji ckrg sbb DIA nak bg lbih baik..SABARLAH fana...
me: hntahlah...( aku mula nangis) 
MY BEST FREN: fana kau pernah dengar tak ayat nie.. my be aku tak pandailah nak bermadah tp aku rasa sesuai tuk kau ckrg nie.. Allah buat kau kecewa sbb dia rasa HATI yg kecewa itu mungkin lbih dekat dengan DIA.. dari HATI yg gembira itu.. so fana apa yg jadi ada hikmahnya,,pas just redha atas ketentuan TUHAN lg puntaklah truk sangat bg aku,,, just kau mungkin kecewa RESULT kau dapat tak setinggi kau harap... dan "dia" plak buat hal..my dua bnda terjadi dalam hidup kau buat kau sangat "KECEWA"... sabarlah fana... aku tau kau kuat..
me: thanks...

thanks FOR MY BEST fren.... aizul... & "someone that i called "TELINGA SAKTI" & my mum.. thank a lot... aku mmg mcm budak2.... tp thanks sbb sudi layan aku mcm budak2 nie.. sudi dengar LUAHAN HATI budak comot nie... thanks... :)



3 comments:

  1. InsyaAllah akan ada yang lebih baik lepas ni..
    kita tak tahu apa yang Allah rancang untuk kita..
    kecewa sekarang, gembira masa hadapan..
    Allah itu maha adil.. Allah itu pemberi kepada kita yang memohon. banyakan berdoa InsyaAllah kita akan dapat sesuatu yang lebih berharga dimasa hadapan...

    Allah tak bagi sesuatu yang kita nak, tapi InsyaAllah Allah bagi sesuatu yang kita perlukan kelak. Allah tahu apa yang terbaik untuk kita...
    Percayalah =)

    ReplyDelete
  2. tak selalunya kita akan dapat apa yg kita impikan..tapi kalau itu saje rezeki buat kita, cuma redha,terima,n bersyukur itu jew yg boleh kita lafazkan..kita selalu mgharapkan sesuatu yg sgt baik utk kita,tp DIA tahu ape yg diberi tu adalah TERBAIK buat kita skrg..aku pn sedih,kecewa sgt2,tapi aku tabahkan hati utk terus tersenyum.. :)

    ReplyDelete
  3. thanks korang.. my be Allah nak bg terbaik,.. aku just pkir positif.. jpa masuk aku naik penang..kita main bowling..dah lama tak main...:)

    ReplyDelete