Thursday, February 14, 2013

cantik & bergaya & banyak duit tue penting ke??????????????????

assalamualaikum...
sorry kalau kali nie aku membebel atau bestnya aku bnyak komen..kalau rasa tak nak baca klik jer X kat atas tue.. aku tak kisah dan tak ambil hati pun....

persoalan nie bnyak org tnya kat aku bila aku cakap aku suka org..
dia handsome ke? dia bergaya tak? dia ada duit tak? dia kerja apa??????
penting ke semua tue.. bg aku dia syg aku.. syg family aku itu semua sudah ckup...
yer org kata duit itu penting..mmg penting tp itu rezeki... kita boleh cari + usaha...
dan aku terpandang sesuatu bukan pada org lain pun..pada dri aku gak..
nak dijadikan cerita isnin lpas aku tumpang rumah sepupu aku..
so aku tak ada baju nak pkai bila sepupu aku ajak shopping...
so aku just pinjam baju sepupu aku..dah nama pun pinjam..so aku taklah tamak..
nak pinjam baju cantik2 dia.. so aku just pilih baju yg aku rasa sepupu aku tak pkai lagi...
dengan baju tue aku pergilah salah sebuah shopping complex kat KL nie.
tp....
mungkin juga sbb baju itu... atau gaya aku nie yg mmg org kg nie... ada org tak nak layan aku bila aku nak bli brg... dan ada org siap tempik aku mcm aku nie minta sedekah...
hello.... aku bukan nak cakap atau komen..tp aku paling pantang org hina org.. atau org menyombong...
bg aku kita nie HAMBA.. kalau dah HAMBA buat cara HAMBA... tak perlu mndongak ke langit sangat... ALLAH pun dah campakkan kita kat BUMI nie..cubalah bawak merendah diri ckit.. nie tak.. baru kerja kat KL.. Baru Allah bg gaji RM 3/4 ribu dah berlagak... hello....kat kubur esok  Allah tak soal kau kerja apa.. gaji kau berapa.. yg dia soal amal ibadat kau..so tak payah nak hina org sangat... kita sama jer... tak kisahlah kita kerja apa pun kat dunia nie... kat TANAH juga kita nanti... sorry bg yg terasa... tp ini blog aku.. so SUKA hati akulahkan... nak coret apa...

aku mmg pantang BENDA mcm nie.. MANUSIA paling aku tak suka dalam dunia nie MENIPU dengan SOMBONG... so kalau korang ada sikap tue tak payah jd kawan aku.. 
my fren pernah tnya kalau kau dapat suami yg sombong mcmna fana..
for me: aku akan ubah dia.. sampai dia rasa dia SEORANG HAMBA...tp dah confirm2lah kalau org tue sombong aku REJECT... (sengal jugak kawan aku tanya soalan mcm tue)

for me: kat dunia nie tak perlu sombong dan tak perlulah kita nak tngok org tue ada duit... ada muka... baru nak layan dia.. siapa kita nak nilai org mcm tue... Allah yg MAHA HEBAT pun tak nilai hamba DIA mcm tue.. kita yg HAMBA nie plak nak nilai mcm tue.... biarlah kita nie merendah dri..kawan jer ngan semua org... manis muka.. kalau penat pun senyumlah..senyum tuekan sedekah...so bg aku... baik kita banyak buat BAIK dari kita tambah DOSA kita yg mmg dah sentiasa banyak nie.... assalamualaikum...

korang Aizul, Lii, Syuk, & Zatie aku rindu korang...:)

3 comments:

  1. emm betol..betol..betul..Aku pon rindu korang sume gak..hehe

    ReplyDelete
  2. yeayyyy da jumpak Iz.. shukri pun dah.. tinggal Lii sorg je belum jmpk... hehehe

    ReplyDelete
  3. Li mmg cbuk.. mengalah perdana menteri..wei aku apply cuti nanti bg tau aku bila korang free aku dtg penang... ada hal ckit ngan abg Pusat Pengajian PENGURUSAN. aku tue ha..ha......:) lagi satu kat cnie aku jadi isteri misali... siap masak wei.. bwak bekal.. kau jngn tak tau roomate...iz, aku rindu gler nk wat kerja gler ngan hang... jom gie karok nanti.. nak nyanyi lagu pas tension... sbb hang jer sudi dengar suara aku yg mcm katak nie..ha..ha..:)

    ReplyDelete