Monday, December 3, 2012

APA yg aku CARI dalam HIDUP ini????????

assalamualaikum...
korang pernah tertanya tak soalan nie dalam diri korang?????????????????
serius aku jawapan aku selama 22 tahun aku hidup kat dunia nie aku tak pernah tanya diri aku soalan nie...
sampailah satu hari seorang yang aku sangat sayang dalam dunia nie tnya aku soalan nie...
dan aku terdiam sejenak.....
pada hari itulah aku tnya apa sebenarnya yg aku cari dalam hidup aku???????????
aku ada mak & ayah yg SANGAT SAYANG AKU..
aku ada adik yg selalu take care ttg aku...
aku ada satu FAMILY yg sangat sayang aku...
aku ada BFF yg setia ngan aku....
aku ada roomate yg sangat cute....
aku ada DANISH & AWISH & LIA ZAFIRAH....
tp knp aku masih mencari "sesuatu" dalam hidup aku?????????????????
sampai knkadang aku tk pedulikan org yg sayang aku sbb aku terlalu mencari sesuatu dalam hidup aku?????
kadang-kadang aku lukakan hati mak... kadang-kadang aku buat ayah risau dengan sikap aku....
kadang-kadang aku lupa yg Allah itu dah tetapkan semua perjalanan hidup aku...
tp mengapa aku masih mencari dan masih mencari....
dan apa yg aku cari sebenarnya???????????????????????

saat itu aku sedar..
patutlah aku tak pernah jumpa apa yg aku cari...
sbb aku tak pernah HARGAI apa yg aku ada..
aku selalu kecikkan hati mak..
aku selalu wat ayah risau...
aku selalu gaduh ngan adik aku...
aku selalu cari pasal ngan BFF aku..
aku selalu kadang2 ada kot sakitkan hati roomate aku...
aku suka mengusik lia, danish & awish..
sedangkan mereka semua  "sesuatu yg amat ber NILAI " bg aku....
yg mungkin "sesuatu" yg aku cari itu tak mungkin dapat gantikan....
aku sayang family aku...
terlalu SAYANG......tp aku jarang menghargai....
kerana aku terlalu cbuk dengan duniaku..
terlalu cbuk mencari "sesuatu" yg aku tahu & pasti Allah telah tetapkan...


ckrg aku hanya berdoa...
semoga apa yg aku cari akan aku temui..
dan apa yg ada akan lebih aku HARGAI....
kerana dalam hidup ini aku tak nak kehilangan mereka yg sangat berNILAI harganya dalam hidupku...




Allah akan sentiasa bersama KITA......


1 comment:

  1. jaga kesihatan.. ada org beritahu sya awak demam... plz jaga kesihatan... mkn ikut msa... mkn ubat ikut dr. suruh....plz remember your mum.... n tahniah for that news... sya amat bangga dengan awak...

    ReplyDelete