Sunday, June 17, 2012

MAK...

assalamualaikum...
this entry just for my mum & "seseorang yg akan sya cintai seumur hidup saya"....
disaat aku menaip ini difikiran aku hanya satu.. BANYAKNYA DOSA aku dengan mak..
mak someone yg sangat sayang pd aku..
mak tak pernah tunjukkan sedihnya pada aku..
aku pernah kecewakan mak dengan keputusan spm aku yg teruk dulu...
mak sedih sangat masa tue... tp aku tak tahu pun mak nangis & sedih...
disebabkan aku terlalu sibuk memujuk diri sendiri yg kecewa dengan keputusan spm aku...
mak, pujuk aku..tp mak tak pernah tunjukkan sedihnya pada aku..
masih ku ingat lagi masa keputusan stpm keluar... (disebabkan keputusan spm aku tak sebagus insan lain aku masuk form 6)
mak peluk aku... mak cakp rasa aku dah balas semua sedihnya.. masa itu baru aku tahu yg mak sedih dengan keputusan spm aku....
masa aku dapat tawaran usm...
mak yg excited... mak yg happy.. aku masih ingat lagi masa ku khabarkan berita itu padanya...
ku lihat betapa gembiranya mak......tp saat itu aku sangat sedih kerana terpaksa berpisah dengan seseorang yg sya syg...
but kerana mak... ku kuatkan juga....
mak sediakan segalanya untuk pastikan aku tak kurang apa kat cnie...
mak wat segalanya..
disaat ku khabarkan pada mak aku dapat biasiswa..
mak peluk aku... mak gembira sangat...
dan disaat itu....
aku tak pernah nak lihat HATI mak..
yg cbnrnya terlalu ingin aku berjaya dalam hidup...
dan terlalu ingin aku capai apa yg aku nak...


masih ku ingat bagaimana seseorang telah menyindir mak....
cakp aku tak layak masuk universiti & perli2 mak..
tp ku lihat mak tetap tersenyum..
disaat org mengumpat aku.. mengata aku..
mak tetap membela aku...
disaat aku sedih kerana bergaduh dengan kawan-kawan aku..
mak sentiasa ada dengar celoteh aku...
di saat aku balik negeri 9....
mak sentiasa masakkan makanan kegemaran aku...
disaat aku sakit..
mak manusia yg paling risau..
masih kuingat aku balik disebabkan aku sakit..
sampai pkul 12 malam mak call mak su & pak lang..
nak antar aku kat klinik mna supaya senang nak tau..
dan masih aku ingat mereka semua antar aku sampai mereka tau keputusan dr..
masa itu hanya satu yg aku fikir...
ada ker org kat luar sana bleh ganti tempat mak aku???????????????????????
tempat family aku......
yg terlalu syg aku...
dan sangat-sangat berharap aku akan berjaya dan dapat kerja yg baik2....
walau aku slalu sakitkan hati mak...
slalu wat mak kecewa dengan keputusan peksa aku..
tp mak tak pernah sekali pun tunjuk depan aku....
dan mak sentiasa tersenyum dan doakan kejayaan aku...


mak, along sayang mak... hope one day mak i will make you proud..
n mak along minta maaf sebab slalu wat mak kecewa, sedih dan sebagainya....
mak, alg sayang mak.. sayang sangat2....


n to my future husband:
i love my mother very much...
and i hope you also love my mother..
plz layan mak sya macm awak layan mak awak..
sbb sya juga akan wat begitu pd mak awak...
dan plz sya tak akan terima awak selagi sya tak mampu bahagiakan mak sya...
dan sya hanya akan terima awak... jika mak n ayah sya approve awak..
dan sya sangat syg mak saya..
dan insyaallah kalau kita ada jodoh...
sya akan syg awak mcm saya syg mak sya...
tp wat masa nie mak saya is everything to me.....
hope you will understand....:)
thank you dear.... 


 

No comments:

Post a Comment