Thursday, January 16, 2014

Rindukanlah...

Assalamualaikum... apa khbar?
aku tak tahu kenapa tiba-tiba aku rajin pula nak mencoret...
oh yer...aku sekarang mmg banyak sangat kerja... nak cari bahan mengajar lagi.. nak buat soalan untuk setiap modul lagi...
nak buat WIM lagi.. hntahlah...
tp yg penting aku happy dengan hidup aku sekarang...
bahagia sangat2.. apatah lg bila baca we chat ku hari-hari yg diindahi dengan gurauan dari best fren aku semua...
yer kadang-kadang adakala sedih itu singgah juga di hati...
yelah sape tak sedihkan.. klau org yg korang sayang sorang-sorang Tuhan ambil..
n pas itu mak pula sakit... dan korang kna tempuh semua itu sorang-sorang..
sape akan kuat..tp aku  bersyukur sbb Allah sentiasa ada untuk aku.. sentiasa dengar doa aku..
dan thanks juga pada BFF aku yg teristimewa Syamin, Aizul, Lii, Zatie, Kak Suzila sbb sentiasa ada disaat aku perlukan seseorang untuk mendengar... thanks sangat-sangat...
bukan senang nak bangkit dari setiap kejatuhan..
dan bukan mudah untuk senyum..
org mungkin sangka aku hanya putus cinta..
tp aku hilang org yg aku sayang..
aku terpaksa lihat org yg aku syg sakit..
aku terpaksa konvo tanda mak yg aku sayang...
aku terpaksa cari kerja dengan kudrat aku sendiri...
tp aku syukur sangat.. pengalaman tersebut mengajar aku kuat... mengajar aku tak menangis depan org yg aku sayang... mengajar aku untuk sentiasa tabah dan sabar...


Dan sekarang baru masuk cerita tajuk entry...
korang pernah dengar lagu rindukanlah...
aku suka sangat2 ok.. terlalu SUKA..
tp taklah sesuka aku pada nasi... ha..ha.. 
tp i like that song..bukan pasal cter playboy suami afina tue..
tp pasal lirik dia n pasal my bff nyanyikan..
sedap suara kau....ha..ha..(ikhlas nie puji)
ok now nie lirik dia:


Rindu rindukanlah diriku
Sepanjang hari harimu sayangku
Ku adalah milikmu sayangku
Ku adalah milikmu yang kau rindu



Doa doakanlah diriku
Di dalam hatimu
Di dalam nafasmu
Sepanjang hari harimu
Ku benar benar sayang pada dirimu oh kasihku
Janganlah engkau ragu pada diriku
oh yer.. Now aku addicted sangat ngan cter Ariana Rose...
oh cakp pasal cter tue aku suka bukan sbb Keith Foo atau siapa jerlah perlakon dia..
tp pasal cerita dia yg aku baca kat Novel The Wedding Breaker..
aku tertarik...
sbb cerita itu about siapa kau pada masa lalu tak semestinya kau pada masa hadapan..
sangat best n mendalam cerita dia...
oh yer paling aku suka ada satu ayat dalam cerita tue yg diambil dalam surah al-baqarah ayat 216:
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui”
Sbb bg aku jngn terlalu membenci mana tahu ia yang terbaik.. dan jngan terlalu suka mana tahu ia amat buruk.. sbb Allah Maha Mengetahui... oh yer... pada my Bff... selamat ambil lesen..dah dapat lesen jngn lupa bawa aku jalan-jalan...n for my mother & my younger brother.. selamat hari lahir... sayang korang berdua...

No comments:

Post a Comment