Friday, February 24, 2012

bila REALITI tak seindah MIMPI...

assalamualaikum...
masa aku tulis nie... yg kurasa cuma satu aku TAKUT..... selama ini aku tak pernah ada rasa spt itu, klau aku rasa mahu buat sesuatu itu, atau aku menginginkannya.. aku pasti akan BERUSAHA dan aku tak pernah mengalah dalam mendapatkannya.. dan aku bukanlah jenis yg terlalu cepat PUTUS ASA... walau kenkadang mak sendiri tak yakin dengan aku.. tp dalam hidup nie aku sedar, aku anak sulung, klau aku tak kuat dan tak berusaha, sape lg mak nak harapkan ubah family kami.. so, nak tak nak aku terpaksa kuat...


tp....
hntah kenapa  bila usia makin meningkat.. aku makin sedar.. apa yg aku angankan dan impikan tak semanis semua itu... dan aku tak semestinya dapat apa yg aku impikan...dan apa aku rasa ckrg aku sangat TAKUT... ya ini kali pertama aku rasa spt tak KUAT untuk hadapinya... sama spt mula2 aku KECEWA kerana kehilangan insan yg aku syg suatu ketika dulu....


ya aku tak KUAT... aku tak tahu bagaimana aku nak katakan pd mak.. tak tahu bagai mna nak mengatakan LARA HATI ini.. cuma yg aku tahu dibahunya aku menangis... aku tahu dia tertanya, knp anak dia begini.... coz selama ini anak dia cukup kuat setelah anak dia bangkit dari kehilangan semalam... 


pada mak: mak org syg mak sangat2.... tp org tak cukup kuat mak nak tanggung semua ini... mak anak mak nie cuma nak kata-kata semangat dan bahu mak tuk jd KEKUATAN untuk dia hadapi semua ini dengan SENYUMAN.. supaya tiada siapa tahu LARA HATInya mama...


pada HATI: tlglah kuat... tlglah HADAPI ia dengan SENYUMAN... 


pada JIWA: kuatlah kerana Allah tahu kau mampu menghadapinya.. moga hari esok masih ada untuk BAHAGIA.. moga esok akan TIBA HARINYA... walaupun aku sendiri tak tahu hntah bila....

bagaimana sakit pun pukul ombak, tp pasir pantai itu tetap disitu... begitu jua dengan aku
bagaimana sakit ia terus menyakiti hati ini aku hanya tersenyum...kerna itu yg aku mampu.
..

No comments:

Post a Comment